Mitt blågula hjärta njuter

Rätt så fascinerande egentligen. Jag idrottar inget själv numera och när jag väl gjorde det var jag inte bäst i laget men trots det är jag ett troget fan av alla sporter där en svensk flagga finns med på tävlingsdräkten.
Har just sett Koronen (tävlar iaf för Sverige) vinna semifinalen i rodd och nu är det en Emma Samuelsson i fäktning som tävlar.
Mina tidigare erfarenheter av dessa två sporter? Tjaa i sommar har jag rott på stormigt vatten med mina kusiner och så brukar jag väldigt ofta fäktas med diverse flygande insekter som getingar, myggor, flugor och bromsar.
Har två funderingar angående fäktning :
1. Varför har dom en lina som dom sitter fast i bak på ryggen?
2. Vad är det med att skrika varje gång man tar ett poäng? Jag menar, deras segerskrik låter som ett dödsvrål, man tror ju dom blivit huggna på riktigt och rejält skadade..

Igår var jag en sväng förbi på Gnejsvägen, vilket alla umebor vet vart det ligger. Först hälsa på i Hedlunds lägenhet som hon delar med killen hennes. Tog med min kamera för att överföra alla bilder från tågluffen till hennes dator. Sedan drog jag vidare till brorsans nya lägenhet han delar med en kompis. En stor trea och jag är riktigt avundsjuk, jag vill också ha egen lägenhet..
Tänkte vara borta kanske 2 timmar, det blev totalt 4½.. men då har jag avverkat båda två lägenheterna och Jonas fick en liten present från Paris också.

Idag är det skenmanöver som gäller. Ska höra med Sara om jag får våldsgästa hos henne eller träffas på stan. Kan nämligen inte vara hemma förrän middagstid..

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0