Sanna goes skogsmulle

I veckan har jag officiellt gått och blivit skogsmulle. Jobbar med att röja skog långt ut i helvete från stan sett. Igår var det först 50 minuters bussfärd söderut och sedan 1 timmes promenad i regn med arbetskläderna på som består av orange regnställ med typiska reflexbyxor med hängslen^^.

Skulle upp och jobba tidigt idag så ställde väckarn på 5 men då det regnade och varken jag eller Billy var särskilt sugen på att upprepa gårdagens promenad så bestämde vi oss för att åka senare idag med pappa och lämna av min cykel för att istället jobba imorrn och kunna cykla istället för att gå en timme.

Länge sedan sist jag skrev här nu så här kommer lite snabb kort fakta vad som hänt sedan sist:
-Vart 2½ vecka nere i Värmland i stugan där jag sett Grand Prix gala med bland annat Stefan Holm vs Rybakov på hemmaplan, Carolina Klüft, Robert Kronberg och Arvidsson i spjut. Mitt blå gula hjärta njöt haha.
-Gråtit tårar för min hund då hon fick stort sår på halsen som jag upptäckte. Tack och lov var det bara sönderkliad vatteneksem så nu ser hon ut som ett lejon då hon är rakad på halsen och runtomkring hänger hennes tjocka hår..
-Fiskat gös med bror min ett par timmar före, under och efter solnedgången.
-Åkt på en luftvägsinfektion och gått på pencillinkur 10 dagar. Blev även undersökt av en dansk med invandrarbakgrund - sorry men jag förstod nada av vad han sa mer än att jag skulle få ett recept på pencillin. Inte förrän då jag hämtade ut det på apoteket förstod jag vad det var för fel jag hade..
-Åkt tåg halva Sverige för att ta mig till Antonia och fira henne.
-Vart inne i en sexaffär och köpt rosa present till Antonia, hahaha!
-Skaffat mig blåsor och skavsår av stövlar ute i skogen, faaan också...

Sist men absolut inte minst har jag blivit av med min singelstatus. På min namnsdag och allt.
Nu måste jag bara få ett jobb så jag kan åka söderut så fort som möjligt..

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0