Barnkalas med tårta och ballonger

Idag va de barnkalas för lillebror som fyllde 4 år i tisdags. Totalt 8 barn, varav en liten gullig ensam flicka. Vilket liv de va på dom!
Grillning uppe på vårt lilla berg där jag fick stå för servering av saft och he på ketchup och senap på körvarna. Sen fick ja även rycka in då en pojke kladdade ner båda sina vantar med senap. Cute..

Sedan blev de tårta, bullar, kakor och lekar inomhus tills klockan blev 16 och barnen skulle hem. Pust..

Innan dess hade jag, som den snälla storasyster jag är, sorterat exakt lika mycket godis i olika påsar som mamma lagt fram (för hon hade ju tappat bort dom riktiga godispåsarna..) Dock så blev allt fel och i all tidspress så blev jag tvungen att göra om påsarna då orginalen hittats, samtidigt som jag insåg att självaste födelsedagsbarnet inte va inräknat bland påsarna. Efter många om och men lyckades jag tillsist göra klart den sista innan alla barnen kom in och invaderade huset.. ännu mera pust.. Totalt häftade jag circus 20 häftstift till 8 påsar - som sagt blev jag tvungen att göra om ett par gånger.

Men. Nu sitter ja tillbaka vid datorn som jag gjort senaste timmarna. Nu är de kanske dags att börja göra skoluppgiften vi har till imorrn - hitta ett konstverk och berätta om dess känsla och vilka sinnesintryck man får.
Hm.. flum?

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0