Förtidspensionär..?

Idag kände jag mig nästan som någon sjukskriven förtidspensionär.. Skulle iväg på ica för att handla lite mat och så då det börjat ta slut här hemma. Tog med mig hunden även om jag visste att det skulle bli jobbigt att gå hem.
Hur som helst, inne på ica tog jag fram min lilla fusklapp med en lista på saker jag tänkt ut i förhand och allt går så smidigt det bara kan.
När jag sedan skulle gå hem började jag känna på mig hur jobbigt det skulle bli.. har fortfarande ont i vaden sedan i lördags och nu gick jag med en ica-påse i ena handen, kopplet till hunden i andra + en axelväska med 4kg socker och mjöl.
D e t   v a r   t u n g t .
Och det var kallt ute, precis så där lagomt att även om det är sol så känner man hur fingrarna stelnar.

Efter ungefär 30 minuter kom jag till slut hem från ica. Tog mig över en timme att skaffa mat för vecka, yay..

Idag tänkte jag laga lövbiff med potatisklyftor och kanske nån chili/vitlöksröra till det.
Imorrn blir det nog resten av lövbiffen jag köpte..
Därefter tänkte jag leva på pasta^^

Nu blev jag riktigt sugen på att flytta hemifrån. Fast då vill jag inte bo mitt ute i ingenstans där man blir paranoid så fort det blåser och huset knakar..

Näe nu ska jag tina upp potatisen från frysen. ciao


Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0