Tiden rinner iväg

För fem år sedan... Hade jag precis börjat 8:an och fyllt fjortis. Levde dock inte upp till den åldern.

För tre år sedan... Påbörjade jag mitt vuxna liv (tyckte jag då) genom att börja på ett okänt gymnasium utan att jag riktigt kände någon.

För sex månader sedan... Var jag nere i Jönköping för första gången och hälsade på C.

För tre månder sedan... Var jag och tågluffade genom Europa med en barndomsvän.

För två månader sedan... For jag ner med familjen till Värmland för att njuta av sommaren.

För tre veckor sedan... Fyllde jag 19 år och njöt inte det minsta av en sån eländig ålder.

För en vecka sedan... Var jag hemma hos C igen.

Igår... Gick jag en promenad runt Umeå i tre timmar. Råkade passera fyra hus som gav minnen.

För två timmar sedan... Pratade jag med C i telefon.

Nu... ser jag Batman Returns från 1992 med pingvinen och Michelle Pfeiffer som catwoman.

Imorrn... ska jag börja provjobba på Subway.

Om ett år... bor jag i en egen lägenhet någonstans nere i södra Sverige och pluggar/jobbar med något roligt och mår förhoppningsvis väldigt bra.

 
Tiden rinner iväg, och jag gör inget med den känns det som. Saker och ting tycks gå väldigt emot mig just nu, som C sa - jag förtjänar att få försvinna från Umeå nu. Vet inte om jag orkar mer.

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0