Sista av mycket

Börjar säga hej då till Umeå nu.
Sista natten på teg.
Sista promenaden till centrum.
Sista fikat på stan med Anna.
Sista bussresan.
Sista natten i Täfteå.

Kommer visserligen tillbaka, men känns lite skrämmande ändå..
Mamma är mest orolig för en sak - att jag ska sluta som mina mostrar. Alla har dom flyttat till en annan stad för att plugga, och alla har träffat sin blivande man, skaffat hus och barn.
Men jag sa till henne att mina framtida barn ska prata västerbottniska, punkt slut. Inga 08:or eller skåningar under mitt tak!

Kommer sakna kärleken min, hon är gammal och troligtvis sjuk så känns väldigt jobbigt att flytta just nu. Hon går till och med över parkettgolv bara för att få ligga brevid mig.

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0