Universitetet

Idag var det min andra dag som student och jag vet inte riktigt om jag känner att jag hör hemma där eller ej..
Det är en rolig kurs på så sätt att jag för första gången sen högstadiet kommer få skapa saker med mina händer, men samtidigt så gör alla andra det också och i princip alla andra i kursen har tidigare erfarenheter.

Minst två är färdigutbildade bildlärare, andra har gått diverse konstskolor och glas skolor runt om i Sverige och sen där på slutet trillade jag in, nybliven student som inte kan något i konstform. Haha ja man får väl se hur detta kommer gå..

Två tjejer i klassen är från tyskland och en från österrike vilket gör att vår lärare mestadels pratar på engelska.
Förlåt, försöker prata på engelska. Det blir en slags svengelska à la äldre svensk konstnär.
"It's a form av schema"..

Tja vad säger man.. jag förstår mer tyska än hans engelska..

Hade även mattelektion 3 timmar igårkväll med Mikaela. Hade inte hon vart där vet jag inte vad jag hade gjort, fy tusan vad jag glömt mycket på två år.
Haha även där är alla betydligt äldre och det lär bli en hel del fnissande från våra bänkar enbart för att vi känner oss så dumma^^.

Men nu måste jag dra mig från datorn, husvisning om tre timmar och mitt rum är en smula stökigt. Igen..

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0