Magnetröntgen

Igårkväll gjorde jag en intressant grej. Hade tid på sjukhuset för en magnetröntgen kl19 och hade tänkt ta en buss dit. Med min vanliga tur kom såklart aldrig bussen så 20 minuter innan jag skulle vara på andra sidan stan började jag ringa runt folk med bil i adressboken - ringde till och med ett taxibolag två gånger men fick kom aldrig fram!

Efter många om och men var jag utanför entrén tre minuter innan min tid och sprang fram o tillbaka i korridoren där det var för dörrar låsta och ringklockor ur funktion men till slut så kom jag till rätt ställe.

Även den här gången kände jag mig som en karaktär ur Star Wars då jag fick lägga mig på en bris, fick huvudet fastspänt i nån röntgenmekanism och dom hissade upp mig och sedan in i nåt som såg ut som en gigantisk elektronisk donut.

Inget för folk med klaustrofobi då väggen var 10cm från ansiktet, kroppen fastspänd och massa knackande och klickande ljud hördes runtom en.

Så har man gjort ytterligare en sak jag aldrig trodde jag skulle få göra i livet. Snart dags att göra en lista..^^


Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, det verkar riktigt läskigt att göra en sådan. Får man vara näsvis och fråga varför du skulle få gjort den? Behöver såklart inte svara om du inte vill, blev nyfiken bara :)

2009-07-08 @ 19:38:43
URL: http://hyresfemman.wordpress.com

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0