VM i brännboll

50 poliser och dubbelt så många besökare på akuten än en normal helg. Där har ni nationalhelgen i Umeå - Brännbollsyran aka Brännbolls VM (största turneringen i sverige, det land där sporten är som störst^^)
Min roll i det hela? Var med och dömde matcher hela lördagen och i år hela vägen upp till finalen!

Folk som inte är insatta i cupen tycker väl att det inte är nåt speciellt, men för oss som är är sista helgen i maj insparken till sommarn i Umeå och allt därtill.

Ett par tusen personer som var på ängarna i helgen för att se match efter match, spex efter spex för att sedan samlas och se den stora finalen. Där mitt i allt är jag den som räknar poängen, gah!

Übermench vann finalen mot tidigare tre års vinnarna BK Rel.

I torsdags fick jag besök av ingen mindre än Antonia som kom upp för att hälsa på denna underbara helg. Och på fredagen blev det grillning (jag Sanna Lindgren stod och grillade vid pappas gasol-grill woho), drinkar (min uppgift var även att blanda^^) och taggning innan vi hoppade på en buss upp till Ålidhem. Och nej vi är inte så dumma att vi for till fysikgränd.
(ett studentkvarter där årets värsta fest är under yran helgen - soffor slängs ut genom rutor, misshandel, bilbränder, våldtäkter, fylla fylla fylla osv osc)

Checka proffset!

Antonia o Sara.

Sen går jag, Antonia och Sara till corona men på vägen dit kommer vi på att vi måste gömma sjunollorna vi hade med oss. Snilleblixtar som man får så slängde vi in dom i en buske på universitetsområdet...

Vid fönstret där det lyser slängde vi in 6st burkar haha..

Glada tjejer!

Framme vid corona, frågar hur mycket folk det är där inne och får svaret 154st av dörrvakterna. Vi går in, betalar inträde o garderob innan vi inser att det är vi tre och bara personal där.
Går ut, skäller på vakterna, träffar på två skelleftebor som vi delar taxi med ner på stan.
Far till x3m (arbetsplatsen), får gratis inträde, gratis garderob, personalrabatt i baren vilket var femhundra gånger bättre än corona (inte konstigt att dom gått i konkurs..)

Lördagen började liknande. Robin o Anna kom hit till mig och vi spelade kort där det gick så totalt värdelöst på mig så jag i princip hinkade 1½ glas med egenblandad drink o 1 glas vin på rad.
Sen mådde jag inge bra haha..

Går ner på stan där det är massvis med poliser, väntar på skjuts upp till ålidhem, splittras då vi åker lagligt i bilen, ser fyllosar skrämma upp en stackars igelkott i centrum, åker hem, chillar, somnar.

Sa hej då till Antonia idag och nu börjar blicken fastna på skärmen på datorn. En smula trött..

16 dagar kvar..

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0