Självdiagnos

Alltid trevlig att luska i vad man kan ha drabbats av. En klasskompis sa lunginflammation så jag googlade fram symtomen för det:

"Den klassiska bakteriella lunginflammationen börjar oftast plötsligt, med frossa, feber, smärtor i bröstet och hosta. Hostan är torr i början, men efter ett tag hostas material från lungorna upp. Detta är oftast gulaktigt eller rostfärgat som kan ha små blodansamlingar i."

Check, check, check, check. Känner blodsmak i munnen också så kan köra på en femte "check".
 
 
 

Sen hade vi även influensasymtomen:

"Tecknen på influensa kan variera. Vissa blir svårt sjuka, medan andra får lindrigare förkylningsbesvär. Vanliga kännetecken på sjukdomen är hosta, huvudvärk, hög feber samt muskel- och ledvärk. Du kan också få snuva, halsont, smärtor i bröstet, frossa och orolig mage."

Check, check, check, check, check, check, check.

 
Jag är less. Har bara gått ett par dagar men jag gillar inte att vara sjuk. Fan alltså om det blir som i somras, då flyttar jag nog hem..

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0