Svenska nötskal

Varför i all världen är det dyrare att förflytta sig inom Sverige än till utlandet? Jag förstår inte, skulle inte vi främja samåkning och alternativa farkoster?

Aja, 800kr för att ta sig hem till Umeå får jag väl stå ut med. Hinner tyvärr inte med nån julshopping i sthlm så får bli lite hederlig småländsk handel istället. Jag hoppas på Lönneberga-liknande marknad!

. . .

Precis när jag skrev om min Astrid Lindgren dröm så sökte jag info om nån julmarknad och vad får jag veta?
- Jo det var igår och sista dagen idag på muséet här i stan. Men inte fan har jag tid att fara dit nu! Åhh vad irriterande, man kan ju inte ha en julmarknad i november heller!

. . .

När jag tänker på ordet julmarknad så ser jag Gammlia framför mig - underbar marknad! - så sökte genast på när den är i hopp om att få en äkta julmarknad i år.
Men icket! Den är såklart redan nästa helg så missar den också.. (är iaf i december jämfört med sopa-smålänningarna som anser att november är vinter..)

Jahaaaaapp det blir julhandel i Umeå istället. Där hittar man i stan + att jag slipper släpa på tusen väskor o påsar tvärs över landet. Försöker vara lite positiv här.^^


Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0