Kladdkaka!


Hen bidde go!

Recept:
  • 100 gram smör
  • 2,5 dl strösocker
  • 2 ägg
  • 1,5 dl vetemjöl
  • 3 msk kakao
  • 1-2 tsk vaniljsocker
  • Smör och veteströ
  • Florsocker till garnering
  • Gör så här:
    1. Sätt ugnen på 175 grader.
    2. Smält smöret i en kastrull. 1,5-2 liters kastrull är lagom.
    3. Tag kastrullen från plattan.
    4. Använd en vanlig matsked och rör ner först socker och sedan ägg. Blanda väl, men rör inte mer än nödvändigt.
    5. Blanda ner övriga ingredienser, d.v.s. mjöl, kakao och vaniljsocker.
    6. Smörj och bröa en form, ca 24 cm i diameter. Häll ner smeten i formen.
    7. Grädda ca 20 minuter, mitt i ugnen i 175 grader. (Beror lite på hur stor form man har, min behövde bara 17 minuter.
    (8.) Låt kakan kallna, gärna i kylskåp över natten. Ta ut kakan ur kylskåpet 30-60 minuter innan servering.

     
    Fast jag smakade min på en gång med vispad grädde till. Jo tack den här gillar vi!


    Kommentarer
    Postat av: yase

    det ser verkligen jätte gott ut, skulle gärna baka om jag nu kunde, att blanda alla ingridienser och så ni problem men jag förstår mig verkligen inte på ugnen osv hahaah :)

    2009-10-23 @ 23:26:08
    URL: http://yhb.blogg.se/
    Postat av: yase

    tack desamma :)

    2009-10-23 @ 23:38:15
    URL: http://yhb.blogg.se/
    Postat av: Emmelie

    Hejsan :) Visst kan jag hjälpa dig med det :) Kolla min blogg igen så ser du hur det funkar :)

    2009-10-24 @ 23:17:23
    URL: http://foxfire.blogg.se/

    Kommentar:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    Mail

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0