Otippat möte

Idag var jag på stan i Växjö för att strosa runt och lära mig affärerna lite mer. Tycks upptäcka fler och fler butiker varje gång så snart inhandlar jag första plagget också hehe.
Men för att komma till rubriken av det här inlägget så hände något högst otippat där jag strosade runt. Jag brukar normalt känna mig som en osynlig turist som inte känner nån i stan och därför inte tror att nån känner igen mig, men så mötte jag ett par ögon i ett känt ansikte - nämligen Mia, en übergammal barndomskompis från Umeå!

Vi växte upp hos samma dagmamma från bebisåldern och träffades i princip varje vardag i 10 års tid fram till då vi slutade och tappade kontakten.
Hur som helst gick vi och åt lunch tillsammans och pratade om ditt o datt som hänt sen sist vi sågs (typisch 10 år..) Hon bor numera i Kalmar men var i Växjö med hennes jobb.

Av alla människor så möter jag en sån gammal vän, amazing..!

Sen fick jag ett sms från Posten där det stod att min leverans från Bokus kommit så tog en sväng förbi ica och hämtade upp mina fyra nya böcker jag ska försöka sluka med entusiasm (yeah good luck chuck..)

Sen att vissa böcker är typ två veckor för sena är bara en detalj som är typisk.. Men dom lär säkert behövas på hemtentan, är så jag tänker, så då kan det endå vara bra att ha då jag ska resa fram o tillbaka mellan växjö, umeå och sthlm under tiden.

Känn peppen att läsa en engelsk bok woho precis sånt jag ä l s k a r mest av allt!

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0