Istället för Grekland...

Här har man jobbat och jobbat och jobbat hela sommarn och när min semestervecka äntligen kommer, vad händer då? Jo då blir man skickad på akuten och inskriven på sjukhus en hel vecka. En vecka jag egentligen skulle spenderat i Grekland med mamma..


På akuten och tror fortfarande jag hinner med flyget till Arlanda.


EKG sladdar för att hålla koll på hjärtat. Hade vilopuls på 105 slag/min (normalt ligger på runt 70). När jag pratade/hostade/skrattade gick det upp till 141. Då började min monitor tjuta och blinka rött så personalen kom och undrade hur jag mådde.


Fick lite hjälp med syret.


Största nålen fick jag såklart.


Inte skönt när man för en sekund glömde bort att det satt en lång nål i armvecket.


30 mm = 3 cm lång. 2 dygn = 48 timmar. Jomantackar!


Hade iaf bra utsikt med Pelikopterplattan utanför fönstret.


Fyra doser inhalation av luftrörsvidgande ämnen per dag. Bieffekt: Hjärtklappning och darrningar, därav den suddiga bilden.^^


Fick överraskande besök av Subway-damerna Ronja och Michaela som var übersöta och hade med sig frukt och go´saker!


Slangen sköterskan plockade fram när hon skulle ta ett prov genom näsan på mig. Blev lagomt orolig när jag såg hur tjock den var..


Den annars öppna dörren till mitt rum stängdes en dag..


..och så blev allt genast mycket tråkigare och folktommare när dom trodde jag bar på smittosamma grejer.


Munskydd på vid toabesök.


Min PEF-kurva blev bättre och bättre men är fortfarande under normala (jag snittar på 350 i skrivande stund, normalt ska va runt 450 för otränade människor och 650 för elitidrottare).


Blev till sist utskriven från Lung-/Gastroavdelningen, våning 10 efter 6 dygn.

Nu väntar jag dels på besked av proverna på mitt immunförsvar för att få veta om det är nåt fel där, samt på remissen till fyslab där jag ska få göra tester på lungorna.

Summa kardemumma: 4 sjukhusbesök på 9 månader, varav två på akuten. Endast den här gången har medicinkostnaden uppgått till ungefär exakt 1000 kronor. Tur man får tillbaka pengar från den avbokade Greklandsresan höhö..hö..

Kommentarer
Postat av: Ronja

Asså sanna, visst försöker du hålla dig frisk nu framöver så vi slipper besöka det där stället igen? jag får nämligen cellskräck på sjukhus så du aaanar inte hur tacksam du ska va över att jag tvingade mig dit fleera gånger ;P

2010-08-25 @ 09:28:20

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0