Sonisphere

Idag är en sån där dag som kommer mitt i ett fullspäckat schema med saker som hänt och saker som snart kommer hända.

Det hela började 2/8 när jag äntligen fick flytta in i min alldeles egna nya (endast 4 år gammal) lägenhet! Fick hjälp av mina underbara vänner med att bära och flänga tvärs över stan för att få ihop alla grejer. Jag har visserligen väldigt mycket kvar att göra som exempelvis att skruva ihop säng, soffbord och en tvbänk men det är sånt som inte är panik än.
Igår kom dessutom Anna och Nicke förbi då jag planerat i flera dagar att jag tänkte utnyttja hans tekniska kunnande och efter en kvart lyckades han koppla bild till tvn från datorn. Jag hade bara lyckats föra över ljudet sen tidigare, men nu så! Detta firades genom att inviga tvn med Alice i Underlandet på kvällen.

I fredags gjorde jag åter igen något helt wreckless. Efter att ha pratat med en kille i sthlm i 2½ år på msn och sms for jag ner till honom för att följa med som funktionär på Sonisphere festivalen. Men allting kändes så rätt och självklart att det bara var en otroligt rolig upplevelse!
Resan började visserligen något sämre då 1. Jag missade bussen i Umeå och pappa fick köra mig i 150km/h till Övik där jag hann hoppa på bussen. 2. Bussen började "brinna" strax utanför Gävle. Först började den hacka och gå dåligt och sen säger busschaufförn att det börjat ryka en massa och vi måste ut. Mannen som satt innanför mig mot fönstret blev helt hysterisk och började skrika att bussen brann och vi måste ut fort samtidigt som han började knuffa på lugna jag.
När dörrarna öppnades gick det inte att se ut för det var bara ett tjockt moln som välde in i bussen. Fick hoppa ut som värsta Hollywoodfilmen och en kort stund senare kom både polis och brandbil med blåljus och sirener.
Exciting!

Evakuerad buss.


Brandbild.


Polis.

Kom till slut fram till 08-land och träffade Andreas där. Han har sån sjukt snygg lägenhet att jag tycker min hyperfräscha är värsta nedgånget nu haha.

Festivalen var en grymt rolig upplevelse! Var där från 7 på morgonen till 1 på natten, varav det regnade nå så fruktansvärt under 12 timmar. Kall och blöt så var det väldigt skönt att komma tillbaka till en varm lägenhet med täcke och kuddar. Yummy!

Iron Maiden var sista gruppen på scen och spelade inför 47 000 blöta men "I dont care" fans. Tänka sig att jag stod kravallvakt där tidigare på dagen, längst fram mot stora scenen..


Vi byggde upp alla kravallstaket vid lilla och stora scenen. Sen blev man utplacerad på strategiska platser.


Jag och Andreas (till vänster i bild) blev placerade in the front. Här har dom första besökarna börjat rulla in.


Hyfsat bra första parkett, även om vi skulle stå med ryggen mot scen och ansiktet mot publiken. Jag hamnade naturligtvis just nedanför två av dom fyra gigantiska högtalarna. Tackar gudarna för öronproppar!
(Mellan två spelningar såg jag ljudutrustning bäras ut från en lastbil backstage. Det stod "Alice Cooper" på dom grejerna..!)



Blev senare förflyttad till "The Green Mile" där folk försökte smita in och ut mellan öltältet och resten av området. En funktionär åkte i marken av en knytnäve i ansiktet, själv hade min norrländska "kvinnliga" attityd en bra effekt på sörlänningarna. Haha sån makt jag hade, helt otroligt! En gigantisk man (typ 2 meter och 100kg) försökte smita över ett par meter ifrån mig. Jag ropar ÖJ och säger UT och pekar på honom. Och han hoppar tillbaka från sidan han kom ifrån!
Två män som stod brevid mig på insidan av staketet bara gapade och blev helt förvånade. "Åh jävlar, han va ju en 180-kilos, hur fan kunde du göra så där? Vilken jävla makt du har!". *Sanna nöjd*.
En annan kille försökte tjata sig till att få hoppa över innan han till slut frågar vad jag gör om han hoppar över staketet. Jag kollar honom rakt i ögonen och säger med världens mest självsäkra röst "Då slår jag ner dig". Han blev helt ställd hahaha! Och nej, han hoppade aldrig över hehe..



Öltältet som skapade allt bråk och som jag stod i skärselden till.

Söndag förmiddag for jag tillbaka till Umeå då resan är lång med buss och jag skulle börja jobba tidigt på måndagen. Lyckades hoppa på fel buss, fick byta till rätt som sen visade sig va fullbokad så fick byta till en tredje. Smidigt..

Måndag hade jag mitt sista sommarpass på ICA-lagret vilket kändes både si och så. Äntligen får jag SEMESTER men samtidigt har jag blivit tvungen att tacka nej till 8 pass = 6-8000kr. It hurts kind of a lot..
På kvällen blev det bio med Subban subborna Michaela och Ronja. Måste då säga som så många andra att Inception är en sjukt bra film!

Tisdag kände jag att det fick vara nog. Då hade jag gått med astma i 6 dagar och det är inte okej. Efter 4 timmar på vårdcentralen hade jag fått ta blodprov, blåsprov och andas syrgas. Bieffekten av inhaleringen var hjärtklappning och darrningar vilket kändes rätt wierd.

Dom rullade in en sån här till mig haha kände mig som en riktig gamling då.

Nu har jag iaf fått utskrivet två olika inhalatorer som jag ska använda 8 ggr om dan i ett par månader. Ska även hämta ut piller idag som jag också ska stoppa i mig för att få igång det hela. Har återbesök imorrn så fort dom öppnar för är det inte bättre då blir jag skickad till lungavdelningen på sjukhuset där dom kan komma att avråda mig från att åka utomlands.

För imorrnkväll åker jag och Mamma ner till Arlanda för att övernatta där och sen på fredagmorgon åka till varma, underbara Grekland! Sist jag var utomlands för två år sen fick jag ju astman första gången och det var så illa att jag blev tvungen att fara in på ett franskt sjukhus. Jag verkligen hoppas hoppas hoppas att medicinen jag får nu kan hindra mina lungor från att gå kaputt under resan.

Jag och Anna käkade på stan igår och gick sen på ett fik och bara pratade av oss. Kom helt skämtsamt in på gamla ex och jag sa att det var ett tag sen en viss T hörde av sig. Som om ödet spelade mig ett spratt så ramlade det in ett sms på mobilen två timmar senare från vem..? Jo just det.

Nu ska jag snart åka till Pappa för att städa till mitt rum inför morgondagens husvisning. Sen blir det apoteket och hämta ut tredje medicinen och möjligtvis stan för att inhandla sista nödvändigheterna innan resan.
Vet dock inte om jag ska vänta tills posten kommer och min bankdosa som jag så smidigt glömde hos Andreas i helgen. Har som inga pengar på kortet och blir svårt att handla då..

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0