Akuten

Senast jag var på akuten var med en god vän hösten för två år sen och då var jag där som besökare och inte patient. Har inte råkat ut för något sen bilolyckan -94 som gjort mig tvungen att åka in, men idag kände jag att det var dags.

Runt kl15 kände jag hur hela illamåendegrejen och smärtan började komma tillbaka i samma styrka som igårnatt. Efter ytterligare plågandes på sängen ringde jag till slut till mamma (min väldigt ängsliga hypokondriska mamma nu då jag bor på annan ort^^) och bad om hjälp. Hon tyckte att jag skulle åka till sjukan på en gång och kolla upp det och tio minuter senare satt jag i bilen då B var snäll och körde mig.

Hade räknat med att få sitta på en obekväm stol i ett par timmar och inte få nån hjälp innan jag började spy igen, men kvinnan i receptionen sa att hon skulle skicka mig till en annan avdelning istället för akuten.
And off we go.

Hamnade på gyn där jag fick pissa i en mugg (yes indeed jag tänker berätta detta^^) innan dom satte mig i en väntsal. Vet inte riktigt hur länge jag satt där inne då mitt huvud började dunka, magen värka och blicken vacklade. Satt dubbelvikt och tappade grepp om tid och rum men till sist kom en sköterska och skulle kolla blodtrycket. Hon frågade ifall jag brukar ha hög puls och började oja sig när hon kände pulsen på min handled.

Sen blev jag inkallad till ett undersökningsrum där jag fick göra mitt livs första gynundersökning. Det var..hmm..intressant..? Haha.
Gynläkaren höll dock på att skrämma skiten ur mig. Kände hur jag tappade andan när hon ställde frågan "har du vart gravid tidigare?" Vadå "TIDIGARE"?! Gah!
Sen när hon tog ultraljud på min livmoder började hon peka och säga "och du ser den här fläcken här, det är..... (en evighets paus kändes det som, slutade andas ett tag)...ena äggstocken. Och det du ser här är....(ytterligare en evighetspaus som fick min puls att skena iväg)...är den andra äggstocken."
P U S T !
"Och det här...(gah vad är det för nåt?!)...det är din tunntarm. Den ser lite vätskefylld ut, det är inte normalt."
(Aja jag bryr mig väl inte om mina tarmar just nu när du gör ultraljud på mig!)

Till slut sa hon att jag  i n t e  var gravid iaf (eller vänta nu, visst sa hon det..? Tror jag fick en blackout efter ultraljudet^^). Hon gissade på att jag fått en släng av vinterkräksjukan, vilket skulle förklara den vätskefyllda tunntarmen. Det skulle gå över om ett par dagar.

Mår fortfarande bajs (mycke kiss o bajs här höhö^^) så blir nog sängliggande hela söndagen också. Yay....

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0