Happy misery day

Alla hjärtans dag måste ju egentligen vara den ultimata dagen för par. Eller egentligen hela helgen (när det är helg som i år) eftersom det finns så sjukt mycket utannonserat att hitta på.
Billigare resor, upplevelsepaket för två, romantiska weekends på spännande boenden, nallebjörnar och lurviga hjärtan i varje skyltfönster, chokladhjärtan i trettioelva former och smaker osv osv osv..

Själv ska jag i år kalla det för Misery Day (eländesdagen). Har visserligen inte så mycket tid över för deprimerande tankegångar just idag, men ska nog försöka hinna med en timme eller två för att se tillbaka på mitt liv och fundera på vad jag uppnått.
All ånger från det senaste året som man bär på, kanske är det idag som är sista dagen att tycka illa om sig själv och imorrn är det nya tag som gäller? Tror jag ska låtsas som det iaf..



Något positivt är iaf att B kom hem helt oförvarnat igårkväll. Han hade sagt att han skulle bli borta till söndag/måndag så jag hade räknat med en riktigt tom och trist helg, men se där vad fel jag fick.
Han tog sig en kall och vi pratade om ditt o datt i soffan innan vi bestämde oss strax innan midnatt för att åka o köpa pizza.
Så jag fick köra bil en sista gång i Växjö (hade fått 150 poäng om jag körde på polisen inne i centrum, men med lite eftertanke på att det stod en piketbuss tio meter bort och polisstationen låg ett par kvarter därifrån så kände jag att jag kunde skippa dom poängerna..).

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0