Tonårsirritation

Det finns tre saker som stör mig nå så otroligt för tillfället.

1. Att jag accepterade min pappas add på msn är bara mitt eget fel, men hur kunde jag veta att det skulle bli så här? Hans smileysar har inte snabbkomandon som "öklh", "hjkds", ";:" eller liknande. Nejdå dom är så simpla som "ok", "hej", "bra", "hör", "kram", "?" och ytterligare vanliga saker som man använder i svenska språket.

Ex:


Som om det inte vore nog verkar han dela med sig med alla på sin kontaktlista vad jag har för mig. Varför ska folk jag inte känner behöva veta det?!




(Jaa jag går under nickname "pladdermaja" av pappa..)

 
2. Min mammas icke-engagerande engagemang. När hon väl kommer på nåt som hon tycker jag ska göra så kan hon ringa flera gånger om dagen med nån ny information jag borde veta. Senast upp är att hon absolut tycker jag ska söka till Socialhögskolan till hösten. Då jag säger nej blir hon sur och förstår inte varför jag är så "anti"..
Sen självklart min käke som är det stora samtalsämnet på mammas sida av släkten verkar det som. Hon kan ringa tre dagar i rad och fråga hur den är.
"Jo igår kunde jag inte prata, idag kan jag svälja ett äpple i en tugga och imorrn kommer jag kunna vissla men inget mer."
Det förändras inte över en dag, gahh!

Nu har jag laddat upp med dagens irritation inför el grande finale:

3. MIN TUCH-MUS PÅ DATORN! Den hakar ju för fan upp sig typ 5 dagar i månaden och det är så galet sinnessjukt irriterande att jag helt seriöst brukar slå på den endast 6 månader unga dyra laptop. Har jag betalat 8000 för den så ska väl för i helvete mushelvetet leva längre än så!!?!!

Vardagliga saker som händer mig ett par ggr i timmen just nu:
- När internet väl laddat klart en sida och jag ska scrolla ner kan musen hoppa tvärs över skärmen och klicka på en länk istället så att sidan börjar ladda om på nytt och man blir tvungen att börja från början.
- Kan skicka vibbar på msn när jag bara ska klicka ner rutan.
- Scrollen kan fastna så när man tänkt låta den vandra sakta neråt kan hela sidan flyga förbi utan att den går att stanna. Samma sak när man ska försöka bläddra uppåt igen..

Jag känner mig som en 16-åring som tycker att hela världen är emot en, men ibland måste man få klaga lite..

*Djupt andetag* (helt seriöst, jag drog ett djupt andetag och lyfte blicken från dataskärmen för lite space..)

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0