Intensiv dröm

Inatt hade jag en riktigt frustrerande dröm. Dock kände jag mig ändå rätt nöjd i slutet av den..^^

Började med att jag var tillbaka på min gamla högstadieskola för att vänta på nån (eller nån buss in till stan). Dagens klädstil är mjukisbyxor, hood-tröja och mössa så jag räknar med att ingen vågar komma fram till en. Har precis satt mig ner och lutat mig tillbaka på en av bänkarna, fast tyvärr i E´s korridor - den värsta av dom värsta, när det händer.
En elev (som jag i drömmen vet precis vem det är och tycker är världens irriterande och störa "pojke") står bakom mig och börjar dra min mössa bakåt så jag nästan ramlar baklänges över bänken. Självklart är jag smidig nog att inte lyckas ramla utan jag slänger mig upp och vänder mig mot lilla cp-ungen med underjordens vrede glödandes i mina ögon. Han får panik och börjar fly men jag följer efter.

Vi springer ut från skolan rakt in i vinterkylan och snövädret, han blir påhejad av sin kompis men jag bryr mig inte om den andra då jag bara har ett mål i sikte - att sätta den lilla snorungen på plats en gång för alla.
Till slut snubblar han när han tänkt smita under ett staket o jag kommer fram till honom, tar hans dator (ni vet drömmar när det plötsligt dyker upp en detalj som inte fanns förut - den här killen hade en dator i sin väska) tar sönder den med både händer o snö innan jag snömular ungen tills han nästan drunknar (ironi, själklart försökte jag inte döda barnet).
Sen går jag nöjt därifrån tillbaka till skolan medans skitungen snyftandes strosar ett par meter bakom mig. Victory!

Men tillbaka på skolgården står hans pappa och väntar på honom med bilen och av nån anledning vet han precis vad som hänt (alla andra barn på skolan hade väl skvallrat) och skäller ut mig med att jag tänjer ut hans leder i benen (say whaat?). Pappan säger att han redan fått mycket skäll från soc om deras hem som har för mycket trappor och höga kanter att pojkens leder och muskler tar skada, och att jag nu förstört honom ännu mer (jag vet, jätteskumt..).
Där nånstans slutar jag lyssna och hoppar in i mammas bil som står och väntar på mig. Då hoppar gubben (pappan) in i våran bil och vill fortsätta klaga på oss men jag tystnar honom. Efter "slagsmålet" (incidenten inne i skolan då ungen drog mitt huvud bakåt så det nästan gick av) hade nånting hänt med min käke och jag kunde känna hur den tryckts till åt sidan så käkbenet stod ut alldeles för långt. Kunde inte öppna munnen mer än så jag kunde viska fram halft otydliga ord, men kommer ihåg att jag iaf sa "det gör så satans jävla ont att jag bara vill dö" innan tårarna kom.
Helvete vad ont det gjorde!

Då blev pappan alldeles tyst eftersom hans son just knäckt sönder min käke och både han o jag visste (såsom man vet bara i drömmar) att jag skulle vinna stämningen mot skitungen och hans familj.
Sen ringde alarmet på mobilen.

Nå, vad betyder denna dröm?

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0