Jobb jobb jobb

Jag förstår inte. Folk klagar om att det inte finns jobb att få tag på, hur tusan söker dessa arbeten isf?! Jag har två jobb och igår fick jag tacka nej till ett ett tredje (dessutom heltidsjobb). Herregud finns massa jobb, man kan inte ha så höga krav om man inte har nån större erfarenhet sen tidigare och inte heller förvänta sig att få jobben serverade..

I måndags började jag på ICA-lagret med x antal förväntningar och förutfattade meningar. Visste egentligen inte vad arbetsuppgiften skulle va, bara att det var nåt med att köra truck.
Och truck har jag kört!  B r u m   b r u m !


Till höger om mannen bak i bild ser man en metallbur med lådor i. Det är såna som jag packar likt en omgång tetris. Rätt svårt i början när man inte kan alla tjuvknep på åt vilket håll man ska sätta vilka kartonger..

Nog för att det är ett väldigt slitsamt jobb (lyfter näst intill 10 ton varor varje dag with my own arms) men faaan va roligt det ändå är! Gubbarna skrattar åt mig då jag säger att det är skoj, tydligen ska jag ge det ett par veckor och sen är det inte lika kul längre haha.

Petra och Kenta har dock skrämt upp mig och förstört lite av det roliga när jag fick höra att äckliga män (specifikt en) ställer frågor om mig bakom min rygg.
Men finns ju ett par ögongodisar att vila ögonen på under dagarna hehe...^^

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0