Boklusen is back!

Först hittade jag Dennis Lehanes "Patient 67" i en bokhylla hos mamma i måndags så jag snodde åt mig den med höga förhoppningar om en  b r a  deckare. Har alltid haft svårt för läsa den genren men jag måste då säga att den är riktigt bra!
Man kan inte räkna med att alla känner till det men filmen Shutter Island som går på bio nu är baserad på den här boken, därav att jag slängde mig över den. Tyckte trailern för filmen var bra så fick lust att läsa boken först och jag ångrar mig verkligen inte. Har bara några kapitel kvar nu woho!



Sedan beställde jag en bok från Adlibris i förrgår som jag under en tid hört mycket om. Den heter "Spelet" och är skriven av Neil Strauss.

"Journalisten Neil Strauss tillbringade två år i ett hemligt sällskap för män som ville bli experter på att ragga kvinnor.
Spelet kan läsas både som en handbok i raggningsteknik och som en provocerande berättelse om författarens förvandling från vanlig tönt till raggningsexpert."


HAHA! Japp det är med andra ord en manual/analys/dokumentär om vad som försigår i mäns huvud när dom raggar. Precis en sån bok som kan vara nyttig och sjukt rolig att läsa.
Kostade bara 39kr att beställa och tog (helt sinnessjukt otroligt) bara EN DAG från att jag beställde till att den damp ner i brevlådan - lätt värda pengar!

"Män kommer att förneka det.
Kvinnor kommer att betvivla det.
Men jag ger er sanningen här, osminkad, sårbar och oroande äkta. Jag ber er om ursäkt i förväg.
Hata inte spelaren... Hata spelet."

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0