Fredagskok

Blev sugen på att laga lite "finare" middag nu på helgen (istället för typ köttbullar, soppa, pasta etc) så just nu är jag i full gång med matlagningen. Det blir köttfärsbiffar med oliver och fetaost i ugn och till det potatis och en gräddsås med lök och soltorkade tomater.
Biffarna är inne i ugnen och steker. Blev lite mer än jag trodde - 9 st - men det kommer säkert ätas upp till slut om nån dag.

(For the record -  jag har aldrig lagat detta tidigare och har dels ingen aning om hur det kommer smaka och inte heller nån aning hur länge biffarna behöver va i ugnen. Men men man måst ju lära sig på nåt vis..^^)

((OCH jag tror att fetaosten va dålig så får jag matförgiftning så vet jag vars det kommer ifrån hehe..))
 

Börjar tidigt med maten eftersom det vankas nattjobb för Sanna Lindgren. Börjar 19.30 och jobbar fram till stängning 03.00 exklusive städning och stängningsrutinerna. Är förhoppningsvis hemma före kvart över 4, måst ju hinna plugga imorrn också!


Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0