Have you heard the news today..?

Klarade duggan idag i fysiken, woho! Fick med mig 1 poäng (av 1 möjlig) till tentan i januari så det kändes sweet.
Fast det vägde inte riktigt upp resten av denna domedag - underkänd kemitenta. Visserligen visste jag redan att det inte fanns en gud i världen som kunde hjälpa mig att få den godkänd, men var ändå jobbigt att ta beskedet.
Får nöja mig med att det var 44% som kuggade..



Det är lite av ett wake-up-call det här. Imorrn är det två veckor kvar till omtentan i kemi och nu blir det total fokus på det (who am I kidding..?). Tänkte försöka göra studycards med frågor och svar på och utgå från tidigare tentor och sen hoppas hoppas hoppas att det går vägen.
Denna gång tänker jag även ha med formelsamlingsboken som läraren inte ens berättade att man fick ha med på tentan. EN HEL BOK MED FORMLER OCH TABELLER! Man kan ju till och med skriva in egna notes i den till tentan!
Kul att man fick veta att det fanns en sån bok först EFTER tentan..

Imorrn är det kvällskurs igen med Michaela. Har suttit lite nu och hittat inspiration från internet så förhoppningsvis blir det inga spontana dåliga grejer jag plockar ihop imorrn. Blir även kul och se resultatet av det vi gjorde förra veckan!



Sen på onsdag är det först mattelektion på morgonen och sen när jag slutat till lunch blir det heldagsshopping med Hedlund på stan. Är i desperat behov av nya kläder, det är ju hål i alla mina bysser haha!

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0