Högkostnadsskydd is the shiet!

Igår var jag tillbaka på sjukhuset och fick painkillers utskrivna igen. Väl på apoteket fick jag en chock när jag skulle betala för dom små raringarna - 19 (NITTON) KRONOR! WTF!? Nog för att jag vet att jag har rabatterat, men hade aldrig trott att det skulle bli så billigt! Läste sen på kvittot och upptäckte jag att jag hade exakt en vecka kvar på min högkostnadsperiod innan den nollställs.

En vecka på mig att utnyttja systemet..

Tog tillfället i akt idag då jag hade en kort förmiddagslektion att bege mig ner mot staden. Aningens lättare sagt än gjort då jag halvt blåste av vägen ner i snöhögar och kunde bli borttappad tills det börjar töa i vår..^^
Men men, staden kom jag fram till och jag hookade upp med Anna som hade precis fått lång lunch. Vi blev nostalgiska och käkade lunchbuffé på Balder innan det var dags för dagens uppdrag.

Måste säga att det var en mycket nöjd Sanna som kom ut från ungdomsmottagningen. Jag slapp gå på nåt hemskt möte eller bli utfrågad om mitt sexliv, utan det var bara en liten blodtryckskoll man gjorde och sen var det klart.
En årsförbrukning av p-piller fanns för mig att hämta på apoteket och det skulle ingå i högkostnadsskyddet + att jag kunde hämta ut allt på en gång.

Tillbaka på mitt stammisapotek på sjukhuset så hämtade jag sedan ut 13 kartor neovletta för en helt fantastiskt underbar summa på 70 (SJUTTIO) riksdaler. (!)
Det är typ en månadskostnad i vanliga fall, men spec-fallet Sanna som har rabatt på apoteket ska alltid va värst!

HOHO!

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0