Skräckfilmslajv!

För en tid sedan fick jag erbjudande av en vän att följa med på ett stort paintballspel vid en stor anläggning nere i Örebrotrakten. Nyfiken som jag var tackade jag självklart ja med stora bokstäver men nu börjar jag fundera på vad jag gett mig in på..

Nu i helgen har jag läst på mig lite om det hela då det bara är två veckor kvar innan jag ska åka neröver och det hela visar sig vara betydligt större än jag trodde.

Jag och Andreas är anmälda till zombiegruppen. Dvs vi kommer komma utklädda till zombies (vilket visserligen va villkoret jag ställde för att jag ens skulle åka i första hand, vem vill inte leka zombie och skrämma  livet ur folk!?^^). Har fått ett mail från arrangören där det står lite info om dom olika grupper som kommer spela sina roller under spelets gång. Det är zombies, två stridande soldatgrupper, en gerilla och sedan civila i form av bybor, gisslan, forskare, tiggare etc.

Utdrag ur mailet:
"Vi behöver zombies som kan operera i mindre grupper gömda tills rätt tillfälle uppenbarar sig. Dessa kan ligga i bakhåll i de olika byggnaderna och kulvertarna som finns. Deras uppgift är ju förutom att smitta så många DA eller SA soldater som möjligt, att skrämma skiten ur dem. Det skall inte kännas helt tryggt att gå in i ett mörkt rum.

Sedan vill vi även ha större grupper av zombies som skall göra massanfall på strategiska ställen vid vissa tidpunkter."

Kort och gott - vi ska krypa in i mörka hålor/rum/kulvertar för att sedan hoppa på och skrämma skiten ur dom andra deltagarna. Hur underbart som helst, typ min favoritsyssla under min rollspelsperiod så det kommer ju bli skitkul tänkte jag!

MEN så fick jag se bilder på anläggningen vi kommer vara på och "det roliga" ändrades snabbt till "jag kommer pissa på mig av rädsla och dö där inne"..:


"Kuben".

Ett av spelen sker på en anläggning som kallas "Kuben" (bara namnet är ju läskigt!). Det är 15 000m2 yta av gammal nedlagd fabrik med massa mörka vrår. Det kommer även vara spel i "Gruvkontoret" som är precis vad det låter som - en gruva. Alltså en sån som ligger under marken utan nån stråle från solen.. Den banan är 8000m2 och måste vara det vidrigaste av världens alla banor..


Insidan. Om jag förstått det rätt så är det ett öppet plan i mitten av byggnaden som gör att man kan stå längst upp och iaktta folk längst ner (om man ser nåt i mörkret..), och så är det trappor, rum och grejer längs väggarna så man kan ta sig ända upp till 9:e våningen. Vem vet vad som väntar där..


Sanna-tjockfot kommer självklart snubbla på gud vet vad och säkert ramla och slå ihjäl sig..






Nere i gruvan. Jag börjar typ gråta när jag ser bilderna, kommer ju bli apatisk om jag nånsin kommer ut därifrån!


Gruvan.


En zombie från ett spel tidigare i år.

I'm gonna dieeee vad sjutton har jag gett mig in på!


Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0