Still alive

Nu är jag här igen, börjar bli en tid mellan inläggen märker jag..

Hur som helst gick en sak upp för mig när jag var på väg hem från jobbet nu ikväll. Så många som man inte pratat med på ett tag frågar hur det är med en och det självklara svaret är att livet leker. Jag har jobb, jag har rest en massa, håller på att arrangera en kanonfest och jag ska strax börja en 5-årig utbildning.

Men så insåg jag att det är mer negativa saker som händer i mitt liv än positiva.

-Astman gör sig fortfarande påminnd varje dag.
-Ryggen har inte gjort så här ont och vart så här stel på 15 år.
-Jag har blivit laktosintollerant.
-Jag har inte råd att bo kvar i lägenheten nu då jag börjar plugga.
-Jag ligger efter med pengar.
-Har en omtenta alldeles för snart jag vette fan om jag klarar.
-Min sista visdomstand växer ut snett och kanske måste opereras ut den med.
-En familjemedlem är sjuk.
-Älskade vovven finns kanske inte kvar så länge till.

Jag skulle inte palla att gå upp på morgonen om jag tänkte på detta dygnet runt, så istället skjuter jag bort allt och försöker intala mig själv att allt är kanon. Men rätt som det är slår verkligheten tillbaka.



Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0