Tuff brud i militärförpacknin

Försvarsmaktsungdom. Det är jag det.

I fredags eftermiddag for jag ut till I20 för att för sista gången vara med på en övning med försvarsmaktens ungdomsgrupp fram till söndag förmiddag.

Vet inte var jag ska börja men jag gör en lista med saker jag vart med om under 42 tuffa timmar :
- 10 timmars sömn - mer än väntat!
- Ålat på is - se bild längre ner..
- Lagat x antal mål med snuskburken
- Tjärat Vita blixten
- Åkt Vita blixten - första och sista gången..!
- Förnedrat mig totalt inför folk genom att bli lyft av en spä befälhavare som var mindre än mig själv - fakta: jag hatar att bli lyft av killar..
- Blodat ner snöblusen av ett skärsår på fingret
- Grävt en bajamaja i snön ute i skogen
- Hjälpt till att slå upp ett 20 mannatält i en uppskottad grop
- Hållt eldvakt av kaminen en timme nattetid
- Legat på spaning på värnpliktiga två timmar ute i skogen nattetid
- Putsat kaminrör tills mina händer, fingrar och armar var lika mörka som mörkchoklad
- "Klockrent och spikat" ett prov om Kyla och förfrysningar

I korta drag.. Här kommer en bild på hur mina knän såg ut igår när jag kommit hem från skogen :
(funkar inte att ladda upp just nu, men bild kommer..)

Sov drygt 12 timmar i sträck sen, men tusan så trött jag är! Ska strax hoppa i säng, bara äta lite tårta först - Eva fyllde ju år igår! Mums..


Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0