"Jehovas stora dag är nära.."

"Jehovas stora dag är nära."
- Så står det på skylten som hänger i Rikets sal. Det kändes lite mysko..

Igår va vi och besökte Jehovas Vittnen och en av deras gudstjänster. Det var ju intressant.. fast ja kan inte påstå att något dom sa tilltalade mig med tanke på att ja inte e troende och att ja inte står för samma värderingar som dom.
T.ex. så tycker ja inte att :
- Homosexuella är "onaturliga" eller några "syndare".
- Aborter är säkert en hemsk upplevelse, men vill man verkligen inte ha barnet så är det okej med abort. Tycker väl inte riktigt att det är att "mörda" en människa.
- Sen så vill ja inte heller leva för evigt även om det "inte kommer bli långtråkigt", utan mer för att ja inte skulle stå ut med att vara mig själv i all evighet.

Totalt fyra timmar befann vi oss i Rikets sal tillsammans med cirkus 50 pers, i alla åldrar. De sista två timmarna satt vi och pratade med en "äldste" och hans fru om deras religion och syn på livet och samhället.
Han hade lite skrämmande händer. Dom hade stora djupa skärssår och så va han smutsig på fingrarna. (vilket i min fantasi utvecklades till en tanke om att han grävt i jord innan gudstjänsten..)

Idag har ja inte haft någon lektion hittills. Eller den vi hade satt vi och diskuterade med vår religionslärare om Jehovas och deras tro.

Om 20 minuter ska ja vidare till min sista (och enda) lektion för idag. Då är de musik som gäller och vi kommer nog spela lite julmusik.

Därefter ska ja ut i kylan och dela ut flyers. Julhandlingen blev lite uppskjuten.. men den blir nog av den också.

Imorse hade ja lite tid och fördriva. Så ja bestämde mig för att experimentera med mitt hår. Blev en liten elvisfrilla som många reagerat positivt på.. Får köra på den en annan dag också!

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0