En tyst minut

En tyst minut utan en enda tanke ska jag skänka min Morfar idag. Ska förbi hans grav idag och tända lite ljus och komma ihåg minnen som aldrig får glömmas.

Kommer ihåg en sommar för ett par kanske 4-5 år sedan. Jag höll på att snickra i garaget vid vår sommarstuga nere i värmland och behövde borra så jag gick och hämtade Morfar för att fråga om jag fick låna hans borrmaskin. När jag visade vad jag tänkte plugga in i hålet så stod han med den pinnen och skruvstället för att försöka se med ögonmått vilket hål och därmed vilken skruv som skulle passa bäst.
Så visade jag honom att man kunde testa passa in pinnen direkt i hålet i skruvstället istället för att försöka se med ögonen. Så enkelt och självklart enligt mig men han blev så imponerad av det där att han senare den dagen berättade vid middagsbordet för min släkt om vilken bra idé jag kom på som han hädanefter skulle använda sig av. Där satt han och berättade hur smart jag var och det syntes hur stolt han var att han fått vara med om den, till synes för mig, lilla händelsen.

Såna smådetaljer kanske man inte tänker på i vanliga fall men just det lilla ögonblicken vid middagsbordet där han var så glad och stolt är sånt som jag alltid ska komma ihåg, sånt minne som aldrig får glömmas.

 ? 11 april 2007
Du är saknad

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0