Jobbigt faktum

Försökte ta ut pengar tre gånger på automat och en gång i kassa på tre timmar idag och jag misslyckades varje gång, förstod inte varför. Sen kollade jag upp mitt konto på internet och blev så förvånad att jag lika gärna kunnat få hjärtattack på plats.
104 kr kvar på kontot..! Hur faaaan kan det stämma??!
Dessutom är jag skyldig min frisör 270 kr..
Försökte räkna på fingrarna om det verkligen var rätt och så såg jag att 400 kr hade dragits från "Kontanten S"... hmm.. Efter att ha kollat igenom min börs efter kvitton insåg jag att jag tagit ut 400 kr från en bankautomat förra tisdagen men jag kan fortfarande inte komma på varför jag tog ut pengarna och vart dom gick.. Det var inte till fredagens dricka och inte heller till telefonräkningen, kan det ha vart pengar till - jaaaaaa, snilleblixt! Var ju för fan pengar för ett internet jag inte ens kan använda. Fast det var ju bara 200 kr jag betalade då.. äsch, får spåna vidare på vart dom andra två sedlarna flög iväg.

Men åter till vart jag vill komma. Minus 166 kr på kontot och 3 veckor kvar tills studentbidraget kommer känns ganska jobbigt. Får snåla som fan hela den här månaden..

.. vilket för oss in på problem nr 3 - med vetskapen om pengar jag inte har på kontot så var det ju inplanerat en resa till fjollträsk över första maj för att träffa Christian igen, och nu ser det ju som sagt mörkt ut..
Därför kom jag på den exelenta idén att söka resor åt honom så att han kan ta sig hit om jag betalar hälften (känn hinten hörru hörru hörru^^).

Så nu sitter jag och räknar på fingrarna (eller egentligen kalkylatorn på datorn) och kommer fram till att min resa med buss till sthlm och sen buss till jönköping tur och retur för ungdom blev dyrare än vad en resa jönköping - sthlm med buss och sthlm - umeå med tåg tur och retur blir för en vuxen..
Världen är allt bra knepig ibland.

Men, kanske ska ta itu med problem nr 4 den här dagen - hemprov i Kunskapens villkor. Tänk er filosofi om vad kunskap är, på engelska..! Suck. Jag suckar när jag tänker på det och varsegod - känn sucken genom skärmen..


image71

Platsen där allt började. Trottoaren där jag satt under våren, sommaren och hösten och lekte på egen hand. Där jag upptäckte blommor växa upp ur asfalten.
Därför är jag trottoarblomma. Jag satt på trottoaren samtidigt som jag växte upp i en stundtals grå värld.
Soy yo.

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0