Nu är dom i min ägodel

Dom där jäkla balbiljetterna, nu har jag fått tag på dom efter många om och men.
Haha komisk situation om biljetterna blev det imorse, måste bara skriva ner den..
Igårkväll insåg jag att jag behövde vara nere på stan ca 7:30 för att köa till de sista 50 extrabiljetterna. Gick upp 6:30 och kollade mitt konto där jag fått lite pengar till slut. One problem, jag ville ha två biljetter - och jag hade bara pengar till en och en halv haha!
Så. Jag ringer min magsjuke mamma 2 mil bort och frågar om pengar. Hon säger att hon ska försöka överfara några sedlar till mitt konto över telefon.
Men det funkade inte utan jag blev tvungen att fixa det på egen hand. Nu hade jag ca 10 minuter på mig att skrapa ihop 300kr innan min buss skulle gå. Feel the panic.
Då kommer min pappa in nyvaken till köket. So - me using the puppy-eyes gets along - och fem minuter senare sitter vi i bilen, pappa hämtar ut 300kr och kör mig ner på stan.
Haha fy fan vilken panik.

Väl på Folkets Hus fick man skriva upp namn på en lista för att se så att det inte överskrider 50 pers som tänkte köpa biljetter. Sen så är det svårt att förklara skriftligt men då jag inte är den bästa på att översätta en rysk kvinna som bryter på svenska till ren svenska så slutade det hela med att Jesper kunde tränga sig före hela kön genom under namnen "Karl Larsson" som jag hittat på och skrivit ner på listan kvarten tidigare.
Jaja, ingen lär förstå förutom jag och Jesper men jäkligt skoj var det iaf, hahaha.

Så, nu sitter jag här med mina biljetter, en klänning hemma, skorna är fixade, tid hos frisörnchafför och kanske kanske en snygg bil.
Så vad är problemet?
Kanske det lilla faktum att människan brevid mig inte är bestämd än..

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0