Umeå, staden med udda människor

Tja vart ska man börja. Först satt jag och Emma på apberget och gluttade på folk som gick förbi.
- Dels såg vi tanten som går runt klädd som en 25årig prostituerad trots sina 50(?) år.. dvs tajt tajt kort kjol i nån rosa nyans och en "fjortisjacka" med pälskrage och så pumps skor med klack.
- Därefter en tjej/kille (dunno..) med nån slags hip hop stil som hade cuttat sig själv hela överarmen och nederarmen. Sånt har man ju sett tidigare iofs, men den här typen hade till och med gjort det på och inte under armen. Måste vara hyfsat deprimerad..

Sen skulle jag in och växla in mynt på mitt konto och hamnar bakom en utländsk kille i kön (han höll på att växla framför mig). Tiden går och medans jag pratar med Emma ser jag att han vänder sig om lite då och då och jag börjar fundera på vad tusan han tittar på. Sen vänder han sig om helt och frågar om jag har bråttom och så säger han att jag får gå före honom. Då upptäcker jag den GIGANTISKA bunt med sedlar han håller i handen. Jag har sett pengar i mina dagar men det där tog priset. 500 sedlarna tycktes aldrig ta slut! Jag och Emma drog slutsatsen att han hade minst 15 000 kr i handen, och då hade han ändå stått där ett pra tag och tryckt in sedlar..
Avundsjukan grodde sig stor då jag själv kom och lastade in 90kr i enkronor i maskinen och jublade högt över den segern mot kontot som sakta men säkert sjunker mot noll.

Inne i detta lilla bankrum kommer även en gubbe in med en kundvagn från nån ica affär eller så. Han kommer alltså in med en kundvagn på banken..! Då Emma sedan snällt hjälper till att öppna dörren (efter ett litet "höm höm, Emma..!" från mig) så börjar han prata med henne om att dom borde skaffa nån jäkla ramp och sånt skit så att han kunde få in vagnen lättare på banken. Hahaha fy fan vad kul det var att se honom prata med stackars Emma som bara satt där och såg snäll ut^^

Ja ojojoj vad skoj man kan ha åt umebor. Alla emos som går runt, Lennart Holmlund som pratar om dagens hälsa och att man borde röka och dricka mindre. På ordet "dricka" vänder han sig mot mig och Emma som sitter nedanför och riktade den hinten verkligen till oss..hehe...
Och även alla tanter à la hollywood med sina dyra bling bling solglasögon..

Jaja, nu ska jag göra lite på nk:n om alkohol (en fredag till ära^^) och sen ska jag rota igenom mina kläder för att se vad tusan man kan ha på sig på en pub och inte på en nattklubb. Haha hur ska man gå klädd nudå..?!

Ciaoo

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja men se snäll ut är ju det jag gör bäst ^^

2008-04-18 @ 16:07:57

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0