Kristen ekorre och Nasse är död

Om gud gör så att vi ser rummet vi befinner oss i samtidigt som resten av världen i våra ögon inte existerar, vad innebär det då att jorden är? Ett stort tomrum där vi bara ser en inbillad värld som gud visar oss? Enligt vissa kanske. Men då har jag en fundering:
Vad lever då alla djuren i för värld? Dom är ju inte kristna (eftersom man omöjligt kan ha predikat för dom eller konverterat dom^^), betyder det då att dom lever i ett enda tomrum..?
I dessa funderingar vädrade jag mina tankar att om en ekorre var kristen, skulle den då leva i en annan värld än den är van vid? Den värld kristna människor lever idag?
Flum på högsta nivå - jag vet, men kunskapens villkor är bara ett enda stort flum..

Sen ville jag bara berätta lite kort om min sadistiska kompis Antonia som vid en ålder av 10 följde slakten av storasysters gris Olivia med iver i ögonen.. Fullständigt normalt om man frågar henne - för vilken unge vill inte se Nasse bli uppsprättad och kokad..?

Kommentarer
Postat av: Ina

Måste få påpeka att det var min gris Olivia XP plus min Big´Sis´s gris, vilket jag inte minns namnet på. Ja, that´s me ;) hahahha. (100%normal)

2008-02-13 @ 20:04:16
Postat av: emma

Ja, hon ha lyckats få tyskar å tycka vi e riktiga mördare...å de ha nog en hög ribba för sånt ;P

2008-02-13 @ 22:58:05
Postat av: Ellen

Men det är roligt flum :D

2008-02-14 @ 10:13:01
URL: http://cascadeis.blogg.se

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0