Alla har vi varit små..

Det här diariet hittade jag i Hedlunds akriv på apberget. Det är skrivet för snart exakt 2 år sedan, då var man liten..
 

Jag sover hos Sanna i helgen. Sanna är min idol, hon är underbar.
Vi sitter och pratar om allt möjligt, när sanna plötsligt utbrister:

"Alltså Sanna, jag har en idol, och det är Kungen!
Han är som så normal och kramar svettiga idrottsmän. Sen skämtar han i TV och har dysilexi. Visst att jag gillar resten av kungafamlijen, utom mr slemoslisk, (daniel) fast Silvia är ju som mer där på sidan. Men ingen är som Kungen. Han är min idol."


Hur många finns det som Sanna? När man minst anar det läggar hon fram så underbara kommentarer och slutsatser. Något mer jag gillar är lillstugan där jag sover nu, den är som en bastu enligt Sanna, perfekt enligt mig.

Vi har enast om att tapeterna är galna, de är röda,rosa och bruna ränder över alla väggar. Helt vidrigt underbara.
Minnen från rollspelskvällar med Petra och Amanda, det var tider.

Åh, jag har ju glömt att skriva det som gjorde att vi låg i en timme och skrattade inatt. (Seriöst, vi hade magkramp när vi slutade, klockan var fyra)

Vi är hemma hos mig för att äta tacos, vi har hackat alla grönsaker och har bara det sista kvar.
Sanna står och försöker få upp en svår burk., hon spolar den i varmvatten, sätter den på den varma spisen, försöker bända upp locket med en sked och en kniv och tillsist försöker hon även med ren råstyrka ta bort locket. Det fungerar inte, då tar hon en ny burk som är likadan, för att se om den är lättare att få upp. Det är den ej.
Jag står vid en skärbräda och river frenetiskt i en vit klumpa jag hittat i vår frys, vi vill ha riven ost. Efter ett tag så vill Sanna byta syssla med mig, då hon är less på att få styrk av en burk, vilket jag går med på. Det första jag gör är att kolla etiketten.
Jag: Sanna vilken styrka vill du ha på såsen?
Sanna: Medium.
Jag: Men denna är ju MILD.*tittar på den redan öppnade mediumburkan på bänken*
Sanna står och funderar vid skärbrädan.
Sanna: Sanna, är inte det här ris?
Jag: Näe, det smakar ost.
Sanna: Nej, det smakar...ris.
Jag: Men vi mikrar det! *mikrar, smakar*
Okej, det är definitivt..ris.
Sanna: Menar du att du stått och rivit ris?

Till mitt försvar: Vem fryser in kokat ris? Neej, min familj har vissa hemligheter:P

Näe, nu ska jag återvända till Sanna, hon läser en bok för Sixten.

 
Alltså shit vad länge sen det där var! På den gamla goda tiden då man inte hade några bekymmer.

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0