Welkom to Norrland

Igår var jag "student för en dag" på Umeå Designhögskola tillsammans med ca 50 andra människor från alla möjliga delar av landet.

Det var en väldigt rolig dag och jag kan mycket väl tänka mig att söka in dit en vacker dag, men den dagen är inte detta år utan vill nog ha lite erfarenheter innan jag ger mig in på ansökan dit.
Grymt hög konkurrens, har aldrig insett hur populär och omtalad skolan är internationellt! Elever från 26 olika länder runt om i landet, och i master programmen är 60% av alla elever från ett annat land.
Galet galet..

Var där från halv 10 på morgonen till 23.30, hyfsat lång dag..^^

Vi fick gratis lunch, fika och middag och sen på kvällen öppnade "Ice bar" - en bar helt av is som eleverna gjort enbart för denna kväll. Där kostade öl, shots, vin och cider 20kr/styck. Tur man bara hade en tjugolapp med sig haha.

Men man blev ändå fascinerad över eleverna och lärarna. Dom är enormt seriösa med utbildningen och många jobbar på stora företag utomlands efter examen, och trots detta har dom varje fredagskväll en pub på skolan där lärare och elever dricker o festar tillsammans..!

Haha det började redan under en utställning av skotrar runt 16.30 då folk öppnade öl och gick runt på utställningen.

Ja säg då ba Norrland..

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0