Grisflunsan?

Nu har det snart gått 6 dygn sedan jag blev sjuk och jag mår fortfarande inge bra. Brukar som mest vara "sjuk" tre-fyra dagar max men snart når jag veckosträcket.

Jag som aldrig brukar bli sjuk..

Läste i tidningen att svininfluensan nått Umeå nu så kikade lite på influenssymptom och dom stämde in fint på mig.
 
Jag har huvudvärk 24/7, hostar, haft feber och feberfrossa två dygn i sträck, ont i kroppen och knappt ätit något på en vecka, högra hansmandeln är stor som en golfboll för fjärde dagen i rad och halsen har vart ur funktion hela veckan. Tack o lov har jag sluppit kräkningar även om jag känt av dom..

Ska som sagt resa iväg på tisdag och är det inte bättre tills dess får jag ringa mormor och be om tips. Alltid bra med en läkare i släkten^^

Kanske är det självaste svinflunsan man råkat på? Dags att börja ställa frågor -
Varför har jag bortdomnade kroppsdelar då och då? (för tillfället är det en tå)
Och vart kommer alla blåmärken ifrån?!

Btw har jag ett område på smalbenet som jag gjorde illa under en innebandymatch för 4 år sedan. Fick ett blåmärke som inte försvann på flera månader och en bula som fortfarande finns kvar. Är dessutom sedan smällen bortdomnad på denna punkt. 4 år, va fan!?

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0