Drömtydning

Jag skulle gärna vilja veta vad som försigår i mitt huvud när jag sover. Vart jag får alla tankar och all fantasi ifrån.
Igår drömde jag som sagt om min gula sportbil. Drömde även samma natt om att en kompis mamma dog och istället för en gravsten var det en stor fågelskrämma som folk vallfärdade till..

Inatt var det dags igen för hemska drömmar. Jag befann mig i en hiss tillsammans med två människor jag inte vet vilka det är (i drömmen kände jag dom). Vi hade vart högst upp i en skyskrapa och skulle åka ner då plötsligt linan brister och hissen störtar neråt i chaktet. Jag ramlar ner på golvet av kraften, slår i ansiktet rejält och tänker "this is it, så här kommer jag att dö och det är nu det händer". Mannen i hissen slår till en nödbroms och vi stannar till. Hinner precis resa mig upp innan bromsen slutar funka och vi störtar neråt igen.
Mannen säger åt oss att vara beredd på att hoppa rakt upp i luften när han säger till, för enligt en myt kan man överleva smällen genom att hoppa bort från tyngdkraftens smäll. Han skriker "NU!" och vi hoppar.

Och rätt som det är befinner vi oss utanför hissen, hyfsat oskadda. Eller tja, jag var självklart den enda som skadade mig då jag slog i golvet. Min högra ansiktshalva svällde upp och domnade bort medan dom andra gick därifrån. (vi var på väg någonstans och fortsatte direkt efter olyckan att bege oss dit..)

Men vad betyder detta?! Ska jag undvika hissar? (bor bara på andra våningen så åker ändå aldrig hiss) Vad är jag på väg mot för nåt som är så enormt viktigt? Och vem är mannen som först gav mig en bil och sen räddade mitt liv? (känns som att det var samma person..)

Det är nåt konstigt med mig, har vart det sedan den där decembernatten 1999...

Kommentarer
Postat av: Ronja

Sanna det har alltid varit nå konstigt med dig, började nog redan i din moders mage men det är bara att acceptera att det inte går att göra nånting åt ;P

2009-10-09 @ 14:49:42

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0