Morgonstund har gult i mun

HAHA!
Min humor blir bara bättre och bättre här nere i Småland.. Upptäckte just vad jag skrev som rubrik på det här inlägget - "gult" istället för "guld" vilket jag inte medvetet tänkte på men troligtvis har något med min mysko dröm inatt att göra..
Berättade just för Antonia i telefon att jag drömde någon gav mig en gul subaru i födelsedagspresent som hade världen härligaste acceleration och jag körde alldeles för fort på motorvägen.
Det skumma är att jag i drömmen visste att bilen var av märket subaru och hur bilen såg ut, samtidigt som jag i verkligheten inte har någon aning om vad det är för märke. Och när jag googlade det fick jag upp dom här bilderna:



Visserligen är första bilden en Saab men fortfarande skrämmande att bilen i min dröm liknade dessa tre! Kanske allra mest bild nr1 då det var en cab jag körde men samtidigt hade den svart på sig och vinge där bak tror jag..

Hur fanken kunde jag drömma om ett bilmärke jag sedan tidigare inte känner till, och sedan kunna koppla ihop namnet med bilen..??!
 

Idag hade vi genomgång av delmoment 2 i kriminologikursen vilket innebär ytterligare fler böcker att beställa. (aldrig mer bokus, tog fan två veckor innan jag fick böckerna och då var det för sent!)
Läraren vi hade spenderade sista kvarten åt att köra OH genomgångar à la Kangas (uig:are, ni förstår^^) vilket såklart ledde till att man var hyfsat less och ville ut ur salen. Men då hände nåt som gjorde min dag:

Matilda lutar sig framför mig, tittar på mig och säger "Jag kan mÅa!" (morra) och så gör hon ett ljud med en blandning av jag-är-hes-och-vill-hosta o småländska uttalet av "R".. HAHA!! Jag halvt dog genom kvävning av skrattet.

Vad sjutton har det med statistik över kriminellas bakgrund att göra?!^^



Haha kände mig tvungen att ta en put-bild imorse, kände mig på riktigt roligt humör så delar därför med mig av mitt icke-jag.^^

Jag har ett nytt halsband helt btw, ett väldigt fint guldhjärta:

*Petpetpet*

Dagens (helt otippade) låt:

"Snuff"
- Slipknot

Är lite metallica-ballad över det hela, annars hade jag aldrig lyssnat på den gruppen då det int riktigt är min typ av musik haha.

"So if you love me let me go
And run away before I know
My heart is just too dark to care
I cant destroy what isn't there
Deliver me into my fate
If I'm alone I cannot hate
I don't deserve to have you
My smile was taken long ago
If I can change I hope I never know"

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0