Jag visar min medmänsklighet

 
Jag jobbar en timme för Haiti fastän jag inte har nåt jobb.


Jag kan förstå folk som inte känner för att ge bort pengar till en organisation man inte litar på. Jag har lite dåliga tankar om alla de hjälpinsatser som gjordes för tsunamin 2004. Min familj skänkte då 
f l e r a  tusen kronor som jag verkligen hoppats har gått till något bra för de drabbade.

Julen 2004 var jag och familjen på Dominikanska Republiken i karibien. Landet ligger på östra halvan av ön Hispaniola, på västra halvan ligger Haiti. Vi var precis i närheten av gränsen och det är lite därför som jag faktiskt valt att skänka pengar den här gången, min starka personliga koppling till området lider med människorna där. 
En enorm katastrof för västra halvklotets fattigaste land där människor som redan har det svårt har drabbats av ett rent helvete.

Jag bryr mig inte ett jävla skit att jag är 100kr fattigare - det är en bioföreställning mindre för fan!
Tänk om alla tänkte så som jag tänker just nu, då hade vi kunnat rädda livet på så många drabbade.

Jaja någon tänker säkert på alla krig som pågår runtom i världen, svälten i fattiga länder, föräldralösa barn, sexhandel och resten av allt elände på jorden och frågar sig varför jag inte skänker till dessa med?
- Jag har i alla fall bidragit med något och har ett rent samvete för det - har du??!

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0