Dansveckan på Öland

Imorrn börjar min helvetesvecka:

Mån: Jobb 8-17 på lagret.
Tis: (Ledig)
Ons: Jobb 11-18 på subban.
Tors: Jobb 8-19 på lagret.
Fre: Jobb 8-19 på lagret.
Lör: Jobb 11-19.30 på subban.

Och ännu nästa vecka ser likadan ut förutom att jag jobbar lördagnatt istället för dag på subban..

Jag har sovit nästan 12 timmar per natt dom senaste två dygnen men trots det är jag jättetrött. Vaknade 12.30 idag och var helt utmattad.

I onsdagskväll kom jag hem från en underbar vecka på Öland. Nog för att jag visste att det skulle bli dans men jag hade då aldrig kunnat ana att jag, Sanna Lindgren, skulle få dansa så mycket bugg och foxtrot! Ännu mer otroligt är att jag blev uppbjuden av främmande killar i "Grottan" där alla A-dansare håller till och man bara bjuder upp såna man spanat in under SM-tävlingar..! Haha aja jag skrattade gott och gjorde säkert bort mig mest av alla men äschdå.^^


Grottan.

Kul grej som hände: Jag och Michaela gick ut ur grottan för att ta lite luft och gå till andra sidan av byggnaden då jag hör snabba fotsteg bakom mig och känner hur någon knackar mig på axeln. Vänder mig om och ser en kille i 25-års åldern som med ett leende på läpparna frågar om jag vill dansa med honom. Det var nästan mellanstadiedisco över det hela och om jag inte var så förvånad hade jag säkert börjat skratta!
Mitt svar var dock väldigt snyggt: "Vill DU dansa med MIG..?" (i mycket skeptisk ton).


(Haha han visade sig vara vår stug-granne så var väl därför han frågade just mig bland alla andra proffsdansare.
Och svaret på frågan är "ketchup"..).

Vad gjorde vi mer än dansa då? Jo, en dag var vi på Ölands djurpark och hade riktigt skoj. Jag lyckades självklart bränna mig och Michaela blev så åksjuk jag aldrig sett nån bli. Vi åkte virvelvinden och jag mådde riktigt dåligt själv att jag koncentrerade mig på att andas genom näsan och stirra på mina fötter. Sen såg jag hur Michaela börjar lägga handen över munnen mitt under färden och jag inser att hon mår betydligt sämre än mig så jag försöker prata henne igenom det och säga åt henne att andas lugnt och titta på en fast punkt på fötterna.
Ingen olycka hände, men hon sprang till räcket precis när vi stannat för säkerhets skull. Stackarn.



Vi var även in till Borgholm en dag för att gå i affärer och shoppa lite. Jag hade däremot ingen lust att köpa massa kläder utan det får bli i Grekland istället. Var varmt som i helvetet och vi gick sedan till en legendarisk italiensk glassbar med underbar glass!




En dag gick jag, Michaela, Ronja och Vickan på ett tjejparty som anordnades på campingen. Det var en 44-årig kvinna som höll i det och hon var helt fantastiskt rolig! Det kostade en tjuga att komma in och då fick man en lott också som man senare kunde vinna priser på.
Jag sa på skoj till Ronja att eftersom jag har otur i kärlek och tur i spel så borde jag logiskt sett vinna "Kärleksspelet" som skulle lottas ut.
Och gissa vem som vann Kärleksspelet...? Jo JAG! Hahaha jag tjoade när mitt lottnummer drogs.^^



Utöver allt detta har vi haft det grymt roligt dygnet runt. Vi har badat, solat, dansat, grillat, spelat spel (hehe det som hände på öland, stannar på öland..), shoppat, myst, skrattat osv osv.
Till hösten har jag och Ronja bestämt oss för att börja Michaelas buggkurs så att vi kan göra ännu mer på dansgolvet nästa sommar. För nog ska vi tillbaka allt!

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0