Jag ska måla hela världen lilla mamma

Helgens arbete:



Fredag :
Jag skjutsade pappa till bowlinghallen och köpte kebabtallrik på väg hem. Glömde dock att köpa nåt åt brorsan så han fick äta gröt till middag (hahaha så taskig man kan vara när man är glömsk!).
Sen lånade jag bilen och for ut till mamma och var där ett par timmar. Skulle natta lillebror också men det gick inte så bra när han börjat med gymnastik när han ska sova.^^

Lördag :
Jag och Jonas blev upphämtade av mamma redan kl10 på morgonen för att fara till Bygdeå och måla brädor (heter det brädor eller är det "bräder" som vi säger i min släkt?). 6 timmar senare for vi hem.
Kvällen ägnades åt att klippa håret på vovven som hade fått massa tovor och trassel när jag inte vart hemma på ett tag, och sedan självklart melodifestivalen (Sanna das nerd!).

Söndag :
Vaknar av buller och brak när mamma stampar in i mitt rum kl 7.45 och säger att jag måste upp då vi åter igen ska till Bygdeå för att måla. Jag var inte riktigt helt vaken dom första timmarna denna dagen..
Är på snickeriet och målar tills färgen tar slut, sen åker vi tillbaka till Täfteå då mamma skulle få kunder, är hemma ett par timmar och jag hjälper bland annat till med att skotta en gång till mammas visningslokal, + att jag skottar fram en hel parkering på gårdsplanen. Sen ligger jag och myser jag med vovven mitt på vägen (sånt man bara kan göra på landet^^) innan vi åker tillbaka för att städa rent snickeriet vi lagt beslag på.
Ska tillägga att det tar ca 45 minuter att åka upp till Bygdeå och på två dagar har jag alltså spenderat 4½ timme i bil däremellan..
Hemma igen runt 21-tiden på kvällen. Sanna däckar som en flodhäst i sängen.

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0