Sjuk igen

Var en evighet sen jag uppdaterade bloggen sist, I know, men bättre sent än aldrig!

Jag är sjuk igen och det finns en risk att jag närmar mig min tredje akuta sjukhusvistelse på ett halvår. Först var det lunginflammation i november, sen magsjuka/matförgiftning i januari och så får vi se vad som drabbat mig nu i maj.

Det började efter jag slutade nattpasset i lördags. Kom hem runt 4.30 och strax därpå satte huvudvärken fart. Vaknade om vartannat hela natten (morgonen) av att jag var illamående och ville spy men utan att nåt kom upp. Jag hade feberfrossa och yrsel och mådde sjukt dåligt hela söndagen. Fick försöka ignorera det ett par timmar då en gammal barndomskompis var på besök men så fort hon for hem så däckade jag halvt.
Måndag gick lite lättare (dvs illamåendet nådde inte upp till samma "nu-kommer-jag-spy"-gräns som under söndagen) men var fortfarande jobbig. På kvällen lättade det upp när jag gick ut (utförligare info kommer) men så fort jag kom hem och slappnade av så rasade hela den friska fasaden och det blev ytterligare en febernatt.



Så där har det hållt på senaste 4 dagarna, nu är jag inne på min femte och jag börjar bli lite orolig. Två helt skilda personer har sagt att mina syptom stämmer in på hjärnhinneinflammation och efter att ha läst på mig lite om det så låter det inte som nån rolig sjuka.
Idag har jag dessutom så sjukt ont i nacken att hela mitt huvud tippar åt höger. Så fort jag hostar (självklart har jag ju ont i halsen och oändlig snuva också^^) hugger det till en kniv i halsen.

Har lovat att ringa sjukvårsrådgivningen idag så jag kikade lite på deras hemsida och hittade det här "roliga":


Ska man bara kontakta vårdcentral/akutmottagning om man prickar in alla symptom eller får man göra det vid 4/6 punkter..?

 
Blev självklart illa tvungen att ge bort kvällens (rööööd dag = extra OB = apa!) och morgondagens kvällspass.
Dessutom har jag lovat Petra sen två månader att komma på överraskningsfest på lördag för hennes sambo Kenta (som rekommenderat mig till sin chef och därmed hjälpt mig få ett sommarjobb på ICA lagret). Just nu känns det inte alltför ljust, tyvärr.

Näe nu ska jag hoppa in i duschen. Ska jag till vårdcentralen eller akuten vill jag gärna va aningens fräsch iaf..^^

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0