Sthlmshelg

I helgen var jag nere i 08-trakterna på lite semester och eftersom det är roligare med bilder än text så lägger jag upp lite såna istället:


På fredagkväll for vi in till storstan, närmare bestämt till Globen för en så kallad sky view. Vi åkte alltså upp på Globen med en rund glasad hiss och såg hela sthlm i panorama.


Tagen uppifrån och ner. Eftersom hissen var rundad kunde man även se rakt under sig och tja, detta var synen..


Panorama. Helt sjukt vilken utsikt med alla lampor och ljus!




On the top!


Lördagkväll var pepparkaksbyggekväll.


Det snyggaste pepparkakshuset in history! Made by blivande byggnadsingenjör och civilingenjör. Heja 80-talisterna!


Och lite pynt med bomull och min hemmagjorda bomullssnögubbe spetsad med tandpetare. Notera även röken som kommer ur skorstenen haha!


Lördagkväll med Iron man, vin, pepparkakor, godis och glögg. Mazing!


Årets pepparkaka. Finns det en sån tävling tänker jag anmäla denna helt fantastiska skapelse! Grisen med galna kosjukan!

Haft en kanonhelg trots allt, as always.

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0