Flytt på g

Ikväll börjar flytten från min fina fina lägenhet. Då jag pluggar en sjukt tuff utbildning (topp 5 i landet har jag hört) så har jag inte tid att jobba extra och på så vis blir lägenheten för dyr. Vill inte behöva räkna varje slant varje månad..

Så. Jag flyttar.

Har inte fått tag på en ny lägenhet så blir till att flytta hem igen. Hem som i Täfteå. Skogen. Känns inte alltför kul då det kommer bli jobbigt att pendla varje dag, men jag får iaf en chans att spara ihop pengar och umgås mer med lillebror!
Dock kommer jag nog övernatta en hel del i stan då jag ändå sitter på skolan till åtta varje kväll. Tur vi har Göte!^^ (teknisk fysiks uppehållsrum i kulverten).

Hur som helst. Här sitter jag "hemma" och har börjat packa smått. På fredag nästa vecka kommer kvartersvärden på besiktning (vilket jag är galet nervös för!). Då ska fönstrena vara putsade, lister dammsugade, alla köksskåp tömda och städade, avloppen rensade, städat bakom kyl, frys o spis, ugnen ska vara clean, toan, kakel, hålen i väggarna spacklade etc.

Peppen tjoar inom mig.

Vemod. Sorg. Vill inte flytta men är illa tvungen. Fina lägenhet, jag kommer sakna dig.











Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0