En cykel i vardagsrummet

Massa grejer att uppdatera den lilla världen om!

- Dawit Isaak. Såg tidigare idag en dokumentär om situationen jag annars inte vetat särskillt mycket om. Nu fick jag en helt ny syn på vad som pågår medans världen blundar. Snacka om en fucked-up värld!

"Han får skylla sig själv och han kommer inte få någon rättegång och inte någon dom och vi tänker inte förhandla med den svenska myndigheten"
- Eritreas president

10 år har gått och jag kan inte sluta tänka på att man egentligen inte vet om han lever? All media och hela landet är korrupt så all information dom ger till omvärlden går ju inte att lita på. Tänk om så vort fallet att Dawit Isaak inte längre lever? Tänk om världen om ytterligare 10 år får reda på att han inte överlevde första året i fängelset och att han under all denna tid varit död?

En sån otroligt sorglig, hemsk, tragisk och upprörande historia och varken UD eller FN gör något..

 
- Min nya sambo! Hon heter Petronella (sjukt fint namn!) och kommer från Sjösala. Hon flyttade in idag och jag tror vi kommer ha sjukt kul tillsammans, måste bara skydda henne från alla lömska umebor. Just nu står hon i mitt vardagsrum och ser lite vilsen ut..


 
- Den nya favoritdelen i lägenheten är köksfönstret. En orkidé gör sjuk stor skillnad!


 
- I helgen (eller förmodligen nästa vecka eller nån dag när jag har nån timme över på dagtid) ska jag fira mig själv med att köpa en ny mobil! Vad för sorts vet jag inte, men en leksak ska det vara iaf!

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0