Roadtrip till IKEA

Idag har det varit många happy moments.

Allt började med att jag lyckades tända taklampan från sängen kl 07.15 imorse efter alldeles för få timmars sömn. Slängde iväg ett snabbt sms (som jag självklart inte kommer ihåg då mitt minne från natt till tidig morgon är som en liten pingisboll till ytan) till Matilda för att kolla av när vi skulle träffas på universitetet. Svaret jag fick var 1 timme senare än jag trodde vilket innebar att jag fick ta av mig kläderna jag hunnit släpa på mig och krypa ner under täcket igen - mumma!

När jag sen klev upp 1 timme senare och drog undan gardinerna upptäckte jag detta:

F R O S T  på bilarna! Woho - bring it on, vintertid!

Sedan ska vi inte tala om eländet med rapporthelvetet på skolan..

Men..! Kl 13.30 drog vi iväg mot lilla Älmhult och IKEA. Inte den grupp vi först planerat roadtripen efter utan klasskompisen var utbytt mot en annan klasskompis men det var skoj ändå. Dock visade det sig att dom inte hade någon bankautomat i närheten av varuhuset så vi drog ut på "stan" i denna lilla stad/samhälle/ord/by/håla. Trillade även in på en liten julmarknad så det var nästan riktig julstämning!
Vi lyckades gå tre varv inne på IKEA (gick lite fel och gick lite fel igen..) och hittade roliga grejer. Hade även lovat att smaka på köttbullarna dom säljer där och medans vi alla sitter och tuggar IKEA-köttbullar ser vi en gammal finklädd man som var mycket lik Ingvar Kamprad, hmmm....
Mötte även ett ungt par säkert 10 gånger där inne (kan mycket väl bero på våra missar att gå lite fel) och tyvärr hamnade dom framför oss i kassakön. Det var ganska lätt att lista ut att dom skulle flytta ihop och det tänkte dom fira med en shoppingdag på IKEA i en äkta "kosta vad det kostar vill"-anda.
4 kundvagnar och 10.000kr fattigare var dom säkert rätt nöjda med dagen.



Hur som haver, tillbaka i Växjö fem timmar senare svängde vi förbi Rusta för att kika på luftmadrasser (party party på fredag o lördag i lägenheten ju^^) och vad händer, jo Sanna får en uppenbarelse!
Har gått och väntat och väntat på att hitta den perfekta julstjärna till mitt fönster och där är den! Problemet var bara att modellen fanns bara i en annan färg kvar och jag blev relativt deprimerad.. Men så dyker dagens hjälte upp (eller snarare vaknar till liv efter en sömnstund i bilen) och söker reda på en Rusta-tant som kommer med stege och sax för att få ner skyltexemplaret i rätt färg. Hjälten klättrar upp och lyckas efter många om och men få ner stjärnan till en barnsligt överlyckig Sanna.
Fick dessutom 15kr rabatt i kassan så den kostade mig bara 35kr, vilket är i princip årets kap!

Den är härligt julröd och lite stickig. Helt perfekt!

Lite fler bilder på småsakerna jag handlade in idag. Kanske går att urskilja ett tema...?^^

100-pack blockljus och 24st blockljushållare..

Glasfat och 1,5kg blå prydnadssten.

Drömmer om mitt grekiska rum i min framtida lägenhet mmm..


Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0