Hardcore!


Jag hade hög feber för 3½ timme sen så Jourläkarcentralen sa i telefon att jag skulle åka in till sjukhuset.


De tog blodprov på mig och kollade tempen då sköterskan plötsligt utroper "Men gud vilken hög feber du har, du är ju kokhet!"
Fick såklart aningens panik och tänkte att den var högt över 40 så jag frågade och fick svaret "39,3"... Jomen pyttsan, sån småskit.^^

Sen när jag skulle få diagnosen av läkaren som undersökt mig blev han genast superallvarlig, tittade på mig, pratade onormalt långsamt och frågade "Sanna, har du barn...?"
Tro på fan att jag blev rädd! Började flyga tankar över vad jag drabbats av som är farligt för barn..! Sen pekade han på ett papper över mina tester, nån bokstavskombination från blodprovet jag inte visste vad det stod för. "Normalt ska den siffran vara högre än 300, det är bra" sa han.
"Din siffra ligger på 138. Det är inte så jättebra.."


Fick köpa ännu mer mediciner och nu har jag 5 receptskrivna hemma yay jag som verkligen är en RIKTIG pillerknaprare/hostmedicindrickare. Not.


Dessa 5 + en termometer + två läkarbesök har hittills kostat mig 1070kr. Bara 1kr billigare än kurslitteraturen, trevligt..^^

Hur som helst. När jag kom hem skulle jag försöka äta något då senaste vettiga försök till måltid var i lördags eftermiddag. Lyckades klämma i mig ett halvt nudelpaket och lite köttfärssås tillsammans med 2 piller såklart.

Sen kände jag mig yr igen och var nära på att ramla i köket så tog mig till mitt rum o föll ihop på sängen. För en stund sen tog jag fram termometern mest för skojs skull och tempade mig:


40-krisen har just fått en ny innebörd för mig. Peter sa att över 40 grader börjar hjärnan smälta så nu ska jag ta ett par alvedon, lägga mig ner och inte resa mig ur sängen förrn imorrn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag fick lägga ut öve 2000kr på min hals innan jag kom någon vart, den är fortafande skit men får ju iaf stå i kö för operation :P woho, svensk sjukvård- you have to love it!

2009-11-18 @ 16:16:17

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0