20-årsdag!

Nu är min 20-årsdag över och den blev inte riktigt så händelserik som den hade kunnat bli om jag fortfarande bodde upp i norr. Men den var inte fy o skam för det!

Började med att jag av någon anledning tog fel på tiden och hamnade 3 timmar för tidigt på universitetet.. (tja vad ska man säga?)
Tog en Leif GW Persson bok och satt på bibblan för att läsa. (måste ju studera min blivande mentor^^)
Gick förbi ett fick och köpte en macka och latte för att sedan sitta ner vid ett bord och känna mig uttittad. Tack och lov för alla polisstudenter som går förbi - män i uniform you know hehe..

Efter min 2 timmars föreläsning hittade jag rätt hållplats på första försöket och tog mig hela vägen hem med undantag en sväng på ICA för att köpa grejer till min tårta.
Ingen födelsedag utan ett bakverk!



Väl hemma får jag frågan jag många många år drömt om - "vad säger du, ska vi åka en sväng nu?"
Vi snackar såklart MC åktur!

10 minuter senare sitter jag på hojen och undrar under första kraftiga uppväxlingen vad tusan jag gett mig in på. For först till slottsruinen och jag frågar hur fort det gick - hastighetsmätaren är sönder, men genom varvräknaren gissade B på runt 140km/h..

Sen for vi vidare på landsväg, motorväg och genom centrum. Lite mer gas, högre växel och så G-kraft.
180km/h. Snabbare tyckte han inte vi skulle åka då det var första gången för mig.


(hade lite skydd iaf..^^)

Vet många som inte skulle tycka om tanken av mig på en motorcykel.
Men jääklar vilken kick man fick! Såg livet passera i revy och vissa tillfället vågade jag inte ens titta haha.

Först kickboxning och sen mc-åkning. Vad bli nästa steg...?


Skulle ut och fota tårtan i kylskåpet nyss och orkade inte tända nån lampa. Såklart glömmer jag bort pallen som står i köket och slog in tån så in i helskotta. Satan vad ont det gööör!

AJ!

Kände mig även tvungen att visa vad jag hittat på ikväll:
 +  = movienight!

Dagens låt (nej ingen födelsedagslåt):

"Face Down"
- The Red Jumpsuit Apparatus

Gillar texten skarpt!


Kommentarer
Postat av: emma

guuuud förlåt att ja inte sa grattis!! GRATTIS!!!! nu skäms ja...

men jäklar i min låda, livet verkar inte illa där nere :D

2009-09-03 @ 17:31:19
URL: http://dumlestar.blogg.se/

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0