Mitt år i förkortad version

I år har jag lyckats med både det ena och det andra:

Januari
Festade för sista gången (?) i Växjö
Mina dinosauriedrömmar började
Jag skänkte 100 kronor till offrena på Haiti

Februari
Började klicka hem grejer från tradera
Var på första av många fler sjukhusbesök
Gjorde ultraljud för graviditet (huvva!)
Hört grannarna ha ljudligt sex
Blev förälskad i Avatar
Jag accepterade pappa som vän på msn. Bad idea..

Mars
Besökte Origo för första gången på Hedlunds kalas
Blev tafsad på krogen av en äcklig äldre man
Var tillbaka på min högstadieskola för en dag

April
Raderade min 6 år gamla användare på apberget
Första roadtripen med MIG bakom ratten
Fick veta att jag fått en lägenhet

Maj
Hade en grym 1:a maj-grillning på teg med vänner från alla möjliga hörn av mitt liv
Blev ordentligt sjuk igen och hade de flesta symtom på hjärnhinneinflammation
Började jobba på lager med massa gubbar och sluskar
Fick träffa mina fina vänner Emma och Antonia igen på väldigt länge

Juni
Följde kungabröllopet i ett hus på landet iklädd en blommig 50-tals klänning och grät som en gris
Gick på Twilight Movie Night med Anna (som inte sett en endaste film eller läst böckerna innan)
Bokade resa till Grekland med mami

Juli
For till Öland med Ronja och Michaela för att dansa pardans i en ladugård på kvällarna och festa resten av dygnet
Jobbade och slet resten av månaden med att lyfta ton efter ton av mat och dryck på lagret

Augusti (den sjuka månaden)
Flyttade in i min lägenhet
Evakuerats ur en "brinnande" buss
Sett Alice Cooper och Iron Maiden live
Stod kravallvakt och fick en jädrans respekt av biffiga hårdrockare
For till vårdcentralen för att bli av med astma och blev skickad till akuten för vård av dubbelsidig lunginflammation och övervakning av hjärtat
Lades in på lungavdelningen och sattes i karantän
Opererade ut två tänder

September
Fyllde 21 och kände mig väldigt gammal
Hittade en död människa på väg hem från jobbet
Färgade håret rött

Oktober
For på zombie-paintball-lajv i Örebro och skrämde skiten ur stora biffiga soldater
Gick på stand-up i Stockholm
Opererade ut två tänder till och ville för första gången i livet ta självmord
Arrangerade en awesome halloweenfest och fick oväntat besök

November
Kuggade två tentor två dagar i rad^^
Kom upp till en nivå på högkostnadsskyddet som gav mig starka grejer för 20-lappen
Började en kvällskurs i glassmyckesfusing
Fick höra att jag har en vacker underläpp av en gammal man
Åkte skyview på Globen

December
Gick på gammliamarknaden med Ronja och köpte glögg
Gjorde den perfekta subwaymackan
Plumsat i djupsnö i mörker med lågskor och strumpbyxor i dryga -30 grader
Köpt en storjävla tv för egna peningar
Simmat simborgarmärket (haha go figure!)

 
2010 är visserligen inte slut än men det jag kommer komma ihåg från året är alla mina sjukhusbesök (iaf det som fick mig inlagd så jag missade Grekland) och flytten till egen lägenhet.
Alla jobbiga grejer ska jag begrava långt bak i minnet så jag slipper tänka på eländet mer än jag behöver.

Nu blir det till att vänta och se vad som händer imorrn under årets sista dag..


Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0