Kalas

Ikväll ska jag på kalas! En av tjejerna i klassen fyller 20 imorrn så det blir firande idag.
Det innebar ju såklart att jag var en sväng förbi på systemet idag efter skolan och efter att jag handlat o gick mot bussen blev jag stannad av en äldre man som på riktigt bred småländska frågade vars "bolaget" låg. Först fick jag fråga "va" ett par gånger om då jag inte hörde vad han sa, sen tog det mig en sekund eller två innan jag kopplade ihop "systemet" och "bolaget".
Att han valde mig kan ju mycket väl bero på att jag bar på två påsar i varsin hand, men jag lyckas alltid pricka av att bli utfrågad eller infångad på stan..

Gick mot bussen och skrattade lite för mig själv, "jaha här i småland säger man alltså Bolaget.." tänkte jag. Efter att jag smakat på ordet ett tag insåg jag ju att även min pappa säger bolaget.  D o h !  Generationsklyftor..

Idag har jag även haft bussäventyr haha! Började med att bussen imorse lyckades få motorstopp mitt i svängen i en korsning på en rätt stor väg och kunde inte starta om så alla fick hoppa ut. När jag gick förbi vårdcentralen som ligger precis brevid stod det sjuksköterskor i fönstret och gapade när dom tittade på oss. Såg säkert ut som nåt bombdrama haha..!
Sedan nu när jag tog bussen hem från stan så lyckades busschauffören svänga fel i en rondell så vi hamnade inne på en privat parkering och återvändsgränd hahaha! Men till slut lyckades han ta ut oss därifrån för att sedan panikbromsa då han höll på att köra förbi en hållplats, plocka upp en tant som det tog säkert en minut för innan hon satte sig ner på andra raden, och sedan missa ett par till hållplatser...

Hoho idag har vart olit!

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0